Конспект уроку"Розв’язування задач на відсотки"

Тема уроку: Розвязування задач на відсотки.
Мета уроку: Формування вміння знаходити відсоток від числа, число за його відсотком та відсоткове відношення двох чисел, розвивати логічне та аналітичне мислення учнів, домогтися усвідомлення учнями практичної необхідності вивчення теми, прищеплювати бережливе ставлення до рідної природи, розкривати тісні зв’язки математики з іншими предметами, виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Форма роботи: колективна
Обладнання: Червона книга України, картки логічних задач
Епіграф:  Математика – це те, за допомогою чого люди керують природою і собою.        
                                                                                       А. М. Колмогоров.
Організаційний етап: Учитель вітається, бажає гарного настрою, активної роботи на уроці.
 Хай живе надія,
Хай земля радіє,
                                   Печаль серце обминає,
                                  Добро всіх людей єднає.
Мотивація навчальної діяльності: Відсоткові обчислення широко застосовують у повсякденному житті. Сьогодні ми з вами повторимо основні типи задач на відсотки, добірка задач уроку буде незвичайною.

Учень:    Історична довідка :
                                                 Відсотки.
Відсотки були відомі індійським математикам ще у V ст., оскільки з давніх часів в Індії користувалися десятковою системою числення. У Європі десяткові дроби, а з ними і відсотки, зявилися через 1000 років. У середині XIXст., виходячи з міркувань зручності друкування, знак «procento» почали записувати зі скісною рискою %.
Відновлення опорних знань:
Дати означення відсотка.
Як записати у відсотках десятковий дріб? Навести приклад.
Як записати відсоток у вигляді десяткового дробу? Навести приклад.
Як знайти відсоток від даного числа? Навести приклад.
Як знайти число за його відсотком? Навести приклад.
Що таке відсоткове відношення двох чисел? Навести приклад.
Хвилинки логічних задач. Завдання для кмітливих.
            « Математика – гімнастика розуму»
             О.В. Суворов

1)





2)







Практикум із розязування задач.
  « Навчання мистецтву розвязувати задачі – це виховання волі»
                   Д. Пойа
Учитель: Народна мудрість говорить, що життя людини пройде не марно, якщо вона посадить дерево, побудує дім, виховає дитину.
Чи посадив хтось із вас дерево?  ( Відповіді, де і коли).
Учитель: Діти, природа, як поранений птах, просить допомоги. Кожна добра справа – це маленьке зернятко, яке засівається у велику ниву добра. І якщо ми з любовю будемо відноситись до всього живого, то матінка земля щиро віддячить нам.
Задача 1.
Із 20000 видів флори, 600 занесені до Червоної книги. Обчислити відсоток рослин яким загрожує вимирання.
Довідка:
Червона книга – це книга тривоги, попередження, що певний вид перебуває в небезпеці, вимагає невідкладних заходів щодо його охорони. У 1996 році видано Червону книгу України « Рослинний світ». У 1994 році – Червону книгу України « Тваринний світ».
Задача 2.
Тваринний світ України включає понад 44800 видів, з них до Червоної книги занесено майже 0,6%. Скільки видів тварин занесено до Червоної книги України?
Довідка:
Кожну годину на нашій планеті зникають 5 – 6 видів тваринного та рослинного світу. ( Учні висловлюють свої враження, роблять висновки).
Задача 3.
Маса колібрі ( найменшої пташки на Землі) дорівнює 1,8г, що становить 0,002% маси страуса. Знайти масу страуса.
Задача 4.
Тіло щуки містить 4,5% жирів. Скільки треба взяти риби, щоб дістати 1,8кг жирів?
Задача 5.
45% ліків виготовляють із квіткових рослин, 2% - з грибів, бактерій (антибіотики), 8% - мають тваринне походження, 18% - неорганічне походження (йод, калій, та ін.), а решту виготовляють хімічним способом. Який відсоток ліків, які виготовляють хімічним способом?
Фізкультхвилинка.
Усміхнемось сонечку! ( підняли руки вгору, усміхнулись)
Здрастуй, дороге! ( помахали руками)
Усміхнемось квіточці! ( присіли, уявили квіточку, посміхнулись їй)
Хай вона росте! ( показали руками як вона росте)
Усміхнемось дощику! ( підняли руки вгору)
Лийся, мов з відра! ( руки вгору-вниз, вгору-вниз)
Друзям усміхнемося! ( посміхаємось сусідові)
Зичим всім добра! (узялись за руки, підняли всі разом руки вгору)
Довідка:
20кг макулатури зберігають одне дерево. А скільки дерев збереже 1т макулатури? ( Це рятує від вирубки 0,4га лісу.)
Повідомлення учня:  Дерева -  провісники погоди. До половини жовтня з берези не опало листя – сніг ляже пізно. Вишні довго скидають листя – зима прийде пізно. Клен вчасно опадає – холодну зиму заповідає. Урожай на горіхи – урожай на хліб наступного року. Листя на березі починає жовтіти, з вершка – чекай ранньої весни, знизу – пізньої рівномірно-середньої. Багато горіхів – багато і снігу.
Учитель: біля нашої школи висаджена алея каштанів. Один каштан очищає зону довжиною 100м., шириною 12м., висотою 10м. Скільки кубічних метрів повітря очистить один каштан? А 25 каштанів? Тому, ми з вами восени висадимо шкілку каштанів, щоб їх виростити і висадити біля школи.
Підсумок уроку:
Учитель: Людина має ставитися до всього живого з добротою, любов’ю, заради життя на Землі. Любов до природи, до батьківської хати, до неньки – України треба пронести через усе життя.
Чарівний світ, неначе казка!
В нім стільки дива є.
А ти вивчай його, будь ласка,
Усе довкіл твоє.
Нехай у ставленні до природи, до інших людей, вашим головним девізом буде: «Незашкодь!»
Домашнє завдання:
1)    Який відсоток дерев, висаджених біля школи становлять каштани?
2)    На скільки відсотків більше висаджено вишень, ніж каштанів?
3)    Назвати види рослин і тварин нашої місцевості, які занесені до Червоної книги України.


Додаткові задачі:
1)    Лисиця за рік знищує до 3000 мишей, а сова 25%  цієї кількості. Скільки польових мишей може знищити сова?
2)    Площа території України 603700 км2. На степову зону припадає 40% усієї площі. Яка площа степової зони?
3)    Площа Азовського моря 38000км2, що становить майже 9% площі Чорного моря. Яка площа Чорного моря?
4)     Максимальна тривалість життя білки 6 років, що становить 60% тривалості життя зайця. Яка максимальна тривалість життя зайця?
5)    Огірки містять воду, що становить 95% їх маси. Скільки кілограмів води міститься у 4,5кг огірків?
6)    Маса їжі, яку зїдає слон за 1 день, становить 10% його власної маси. Знайти масу слона, якщо за день він зїдає в середньому 280кг їжі.
Поміркуй!
Одна самка колорадського жука за сприятливих умов може вивести до 2500яєць. Якщо з них виживає 2,5% ( скільки це по кількості?), то одному потомству на літо необхідно 30000кг корму, або це поле картоплі площею 2,5га.
7)    Верблюд під час переходу за день втрачає ледве не 30% (100кг) ваги і відчуває себе добре. ( Якою є його вага?) А діставшись води, випиває до 10 відер. Але будь-яка інша тварина, витративши до 20% ваги ( яка це частина?) гине від згущення крові.
                                                  


Немає коментарів:

Дописати коментар