Конспект уроку "Розв’язування вправ на всі дії з дробами"

Тема уроку: Розв’язування вправ на всі дії з дробами
Мета уроку:
·        удосконалювати вміння і навички виконання дій з дробами;
·        розвивати логічне мислення, пошукову і пізнавальну активність учнів;
·        виховувати національну свідомість, викликати бажання дізнатися більше про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка.
Тип уроку: урок – вдосконалення знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання: алфавіт, мультимедійний проектор, висловлювання видатних діячів про Кобзаря та математику.

Знання збираються по краплині,
як вода в долині (Прислів’я).


ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності (слайд 1)
         Учитель: Урок сьогодні незвичайний. Його мета – удосконалювати вміння і навички виконання дій з дробами. Але всі математичні дії ви будете виконувати, повторюючи і дізнаючись нове про життя і творчість великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка (слайд 2).
         Відомо, що він цікавився півднем України, землями, які відігравали значну роль в історії нашого народу. Ми поговоримо про Шевченка і Миколаївщину.
         Учень: Є припущення, що малий Тарас міг побувати на півдні України разом з батьком-чумаком. З XVIII чумакування як торговий промисел сіллю стало одним із найважливіших позаземельних занять сільського населення (слайд 3). Для перевезення використовували запряжені волами сірої української породи важкі вози – мажі. Про чумацькі подорожі Т.Шевченко згадав у повісті, назву якої ми дізнаємось, розв’язавши приклад.

ІІ. Повторення і закріплення знань, умінь і навичок
Гра «Хто швидше?» (слайд 4)
         Проектуються приклади, у кожного учня алфавіт, на дошці – табличка з восьми клітинок. Учні по черзі записують відповідь кожного завдання, кожне число відповідає номеру букви алфавіту.
1) 5·3  =     (18)
2)  +  : 2=        (1)
3) 1:  =    (14)
4) 7  · 3 - 4  =    (17)
5) 1  :  =         (11)
6) 39 - 1  :  =    (28)
7) 32 + 2  :  =     (15)
8) 1  ·  =   (1)
Відповідь: «Наймичка» (слайд 5).
         Учитель: Із населених пунктів Миколаївщини Шевченко у своїх творах згадує Миколаїв, Вознесенськ, Очаків. Місто Миколаїв, сьогоднішній обласний центр, в той час був відомий як центр військового суднобудування на півдні Російської імперії. Тричі це місто згадано в російськомовній повісті, назву якої зашифровано в наступних прикладах.
Робота в групах(слайд 6)
1) 13  · 2 - 1  =   (26)
2) 4  · 5  =           (24)
3) 3  · 1  + 1  =   (6)
4) 10% від 190    (19)
5) 23+1=     (9)
6) 3  · 6  - 5=    (18)
7) 6  · 2 - 2  =    (11)
8) НСД (45; 30)   (15).
Відповідь: «Художник» (слайд 7).
         Учениця: Цікаво, що в поетичних творах, а саме в «Москалевій криниці», Т.Шевченко двічі згадав місто Очаків, розташоване на березі Дніпро-Бузького лиману, біля його виходу в Чорне море. Як уточнює у поемі Т.Шевченко, у рік остаточного взяття Очакова була дуже морозна зима. За мужність і хоробрість при штурмі фортеці війську вірних козаків було присвоєно назву «Чорноморського козацького війська». Наші предки помирали і ставали каліками заради чужої слави. Взяття Очакова стало початком чергової російської воєнної кампанії в Північному Надчорномор’ї. Г.Потьомкін (слайд 8), відзначаючи її важливість, назвав на честь взяття Очакова О.Суворовим в день Святого Миколая нову верф на Інгулі і населення біля неї – Миколаїв.
         Учитель: Впоравшись з наступним завданням, ви дізнаєтесь назву поезії, яка посідає перше місце в українській літературі за своїми перекладами на інші мови.
Проектуються завдання (слайд 9).
1) Обчислити 5% від 200      (10)
2) Розв’яжіть рівняння: 2  + у = 3          (1)
3) Знайти число,   якого дорівнює 25   (20)  
4) У саду росте 76 дерев, 0,25 з них – горіхи. Скільки горіхів росте в саду? (19)
5) Обчислити: 10 - 3  :       (3)
6) Розв’язати рівняння:  · х= 1   (12)
7) Обчислити: 16,5 : 12  + 21        (23).
         Учитель: Ви правильно вгадали назву поезії «Заповіт» (слайд 10).
Наступне завдання – це приклад на всі дії зі звичайними і десятковими дробами (слайд11):
 + 5 ·  + 15
Відповідь: 47.
         Учитель: З чим у біографії поета пов’язане це число? (Шевченко прожив 47 років).
         Учениця: (слайд 12) Тарас Шевченко із 47 років життя 10 років був у засланні, 24 роки – кріпаком, і лише 13 років – на волі.
Задача
Порахувати, який відсоток свого життя Т.Г.Шевченко провів на волі.
(У засланні – 21%, у кріпацтві – 51%, на волі – 28%)(слайд 13).
ІІІ. Підсумок уроку
         Учитель: Сьогодні ми з вами повторили, удосконалили вміння і навички виконання дій з дробами.
         Чи швидко минув час уроку?
         Що найбільше запам’яталося на уроці?
         Візьміть свої смайлики і розмістіть їх навпроти тієї оцінки, яку ви самі собі зможете поставити (слайд 14).
         Урок завершується напередодні відзначення 200-річчя від дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Тарас Григорович Шевченко – видатний поет, пророк і геній нашого народу, гордість і слава України. Його поезія – це вічна криниця, з якої кожне нове покоління черпає життєву мудрість, любов до матері й Батьківщини, зневагу і презирство до носіїв неправди і неволі.
         На мою думку, ми з вами досягли мети, яку перед собою ставили. Що допомогло нам досягти успіху, щоб узяти це за рецепт на інші уроки, у повсякденне життя?
         Візьміть свій розум та думку бачити хороше – і тоді дорога до успіху буде для вас відкрита. Дякую за підготовку і проведення уроку, за роботу на ньому.

IV. Домашнє завдання (слайд 15)
·        повторити §21-22
·        розв’язати №822, №823
·        додатково розв’язати №826.

Додаток 1
Алфавіт
А       Б       В       Г       Ґ       Д       Е       Є       Ж      З       И      І        Ї       Й
1       2       3       4       5       6       7       8       9       10     11     12     13    14
К       Л       М      Н      О      П      Р       С       Т       У       Ф      Х       Ц      Ч
15     16     17     18     19     20     21     22     23     24     25     26     27    28
Ш     Щ     Ь       Ю     Я
29     30     31     32     33


Додаток 2
Висловлювання видатних діячів про математику:
Математика – гімнастика розуму.
О.В.Суворов
Художникам, що створюють картини, також, хоч і меншою мірою, допомагає математика.
В.М.Глушков
Висловлювання про Кобзаря:
         Щедро тебе, Тарасу Григоровичу, обдарував Бог: ти і поет, і живописець, і скульптор та ще, виявляється і актор... Шкода, мій голубе, одного: що не обдарував Він тебе щастям.
А.Маєвський
         Він був сином мужика і став володарем в царстві Духа.
І.Франко



Немає коментарів:

Дописати коментар