Тема уроку: Розв’язування вправ на всі дії з дробами
Мета уроку:
·
удосконалювати
вміння і навички виконання дій з дробами;
·
розвивати
логічне мислення, пошукову і пізнавальну активність учнів;
·
виховувати
національну свідомість, викликати бажання дізнатися більше про життєвий і
творчий шлях Т.Г.Шевченка.
Тип уроку: урок – вдосконалення знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання: алфавіт, мультимедійний проектор, висловлювання видатних
діячів про Кобзаря та математику.
Знання збираються по краплині,
як вода в долині (Прислів’я).
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної
діяльності (слайд 1)
Учитель: Урок сьогодні незвичайний. Його мета – удосконалювати
вміння і навички виконання дій з дробами. Але всі математичні дії ви будете
виконувати, повторюючи і дізнаючись нове про життя і творчість великого
українського поета Тараса Григоровича Шевченка (слайд 2).
Відомо, що він цікавився
півднем України, землями, які відігравали значну роль в історії нашого народу.
Ми поговоримо про Шевченка і Миколаївщину.
Учень: Є припущення, що малий Тарас міг побувати на півдні
України разом з батьком-чумаком. З XVIII чумакування як
торговий промисел сіллю стало одним із найважливіших позаземельних занять сільського
населення (слайд 3). Для перевезення використовували запряжені волами
сірої української породи важкі вози – мажі. Про чумацькі подорожі Т.Шевченко
згадав у повісті, назву якої ми дізнаємось, розв’язавши приклад.
ІІ. Повторення і закріплення
знань, умінь і навичок
Гра «Хто швидше?» (слайд 4)
Проектуються приклади, у
кожного учня алфавіт, на дошці – табличка з восьми клітинок. Учні по черзі
записують відповідь кожного завдання, кожне число відповідає номеру букви алфавіту.
1) 5·3
= (18)
2)
+
: 2= (1)
3)
1:
= (14)
4)
7
· 3 - 4
= (17)
5)
1
:
= (11)
6)
39 - 1
:
= (28)
7)
32 + 2
:
= (15)
8)
1
·
= (1)
Відповідь: «Наймичка» (слайд 5).
Учитель: Із населених пунктів Миколаївщини Шевченко у своїх творах
згадує Миколаїв, Вознесенськ, Очаків. Місто Миколаїв, сьогоднішній обласний
центр, в той час був відомий як центр військового суднобудування на півдні
Російської імперії. Тричі це місто згадано в російськомовній повісті, назву
якої зашифровано в наступних прикладах.
Робота в групах(слайд 6)
1) 13
· 2 - 1
= (26)
2) 4
· 5
= (24)
3) 3
· 1
+ 1
= (6)
4) 10% від 190 (19)
5) 23+1= (9)
6) 3
· 6
- 5= (18)
7) 6
· 2 - 2
= (11)
8) НСД (45; 30) (15).
Відповідь:
«Художник» (слайд 7).
Учениця: Цікаво, що в поетичних творах, а саме в «Москалевій
криниці», Т.Шевченко двічі згадав місто Очаків, розташоване на березі
Дніпро-Бузького лиману, біля його виходу в Чорне море. Як уточнює у поемі
Т.Шевченко, у рік остаточного взяття Очакова була дуже морозна зима. За
мужність і хоробрість при штурмі фортеці війську вірних козаків було присвоєно
назву «Чорноморського козацького війська». Наші предки помирали і ставали
каліками заради чужої слави. Взяття Очакова стало початком чергової російської
воєнної кампанії в Північному Надчорномор’ї. Г.Потьомкін (слайд 8), відзначаючи її
важливість, назвав на честь взяття Очакова О.Суворовим в день Святого Миколая
нову верф на Інгулі і населення біля неї – Миколаїв.
Учитель: Впоравшись з наступним
завданням, ви дізнаєтесь назву поезії, яка посідає перше місце в українській
літературі за своїми перекладами на інші мови.
Проектуються
завдання (слайд 9).
1) Обчислити 5% від 200 (10)
2) Розв’яжіть рівняння: 2
+ у = 3
(1)
3) Знайти число,
якого дорівнює 25 (20)
4) У саду росте 76 дерев, 0,25 з них – горіхи. Скільки
горіхів росте в саду? (19)
5) Обчислити: 10 - 3
:
(3)
6) Розв’язати рівняння:
· х= 1 (12)
7) Обчислити: 16,5 : 12
+ 21
(23).
Учитель: Ви правильно вгадали
назву поезії «Заповіт» (слайд 10).
Наступне завдання – це приклад на всі дії зі звичайними і
десятковими дробами (слайд11):
Відповідь:
47.
Учитель: З чим у біографії поета
пов’язане це число? (Шевченко прожив 47
років).
Учениця: (слайд
12) Тарас Шевченко із 47
років життя 10 років був у засланні, 24 роки – кріпаком, і лише 13 років – на
волі.
Задача
Порахувати, який відсоток свого життя Т.Г.Шевченко провів
на волі.
(У
засланні – 21%, у кріпацтві – 51%, на волі – 28%)(слайд 13).
ІІІ.
Підсумок уроку
Учитель: Сьогодні ми з вами повторили,
удосконалили вміння і навички виконання дій з дробами.
Чи швидко
минув час уроку?
Що
найбільше запам’яталося на уроці?
Візьміть
свої смайлики і розмістіть їх навпроти тієї оцінки, яку ви самі собі зможете
поставити (слайд 14).
Урок
завершується напередодні відзначення 200-річчя від дня народження Тараса
Григоровича Шевченка. Тарас Григорович Шевченко – видатний поет, пророк і геній
нашого народу, гордість і слава України. Його поезія – це вічна криниця, з якої
кожне нове покоління черпає життєву мудрість, любов до матері й Батьківщини,
зневагу і презирство до носіїв неправди і неволі.
На мою
думку, ми з вами досягли мети, яку перед собою ставили. Що допомогло нам
досягти успіху, щоб узяти це за рецепт на інші уроки, у повсякденне життя?
Візьміть
свій розум та думку бачити хороше – і тоді дорога до успіху буде для вас
відкрита. Дякую за підготовку і проведення уроку, за роботу на ньому.
IV.
Домашнє завдання (слайд 15)
·
повторити
§21-22
·
розв’язати
№822, №823
·
додатково
розв’язати №826.
Додаток 1
Алфавіт
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч
15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Ш Щ Ь Ю Я
29 30 31 32 33
Додаток 2
Висловлювання
видатних діячів про математику:
Математика – гімнастика розуму.
О.В.Суворов
Художникам, що створюють картини, також, хоч і меншою
мірою, допомагає математика.
В.М.Глушков
Висловлювання
про Кобзаря:
Щедро тебе,
Тарасу Григоровичу, обдарував Бог: ти і поет, і живописець, і скульптор та ще,
виявляється і актор... Шкода, мій голубе, одного: що не обдарував Він тебе
щастям.
А.Маєвський
Він був
сином мужика і став володарем в царстві Духа.
І.Франко
Немає коментарів:
Дописати коментар